Privacybeleid voor pelkedu.nl

Laatst bijgewerkt: 1 mei 2025

1. Inleiding

Welkom bij het privacybeleid van pelkedu.nl. Wij respecteren uw privacy en zetten ons in voor de bescherming van uw persoonsgegevens. Dit privacybeleid informeert u over hoe wij omgaan met uw persoonsgegevens wanneer u onze website bezoekt en vertelt u over uw privacyrechten en hoe de wet u beschermt.

2. Wie zijn wij

pelkedu.nl is een onderwijsplatform dat educatieve diensten aanbiedt. Wij zijn de verwerkingsverantwoordelijke en verantwoordelijk voor uw persoonsgegevens (gezamenlijk aangeduid als “pelkedu.nl”, “wij”, “ons” of “onze” in dit privacybeleid).

3. Contactgegevens

Als u vragen heeft over dit privacybeleid of onze privacypraktijken, neem dan contact met ons op via:

  • E-mail: info@pelk.nl
  • Postadres: Strekkerweg 81 1033 DA Amsterdam
  • Telefoonnummer: 020-7371306

4. Persoonsgegevens die wij verzamelen

Wij kunnen de volgende categorieën persoonsgegevens verzamelen, gebruiken, opslaan en overdragen:

  • Identiteitsgegevens: voornaam, achternaam, gebruikersnaam of soortgelijke identificatie.
  • Contactgegevens: e-mailadres, telefoonnummers, adres.
  • Technische gegevens: internetprotocol (IP) adres, uw login-gegevens, browsertype en -versie, tijdzone-instelling en locatie, browser plug-in types en versies, besturingssysteem en platform en andere technologie op de apparaten die u gebruikt om toegang te krijgen tot deze website.
  • Profielgegevens: uw gebruikersnaam en wachtwoord, aankopen of bestellingen door u gedaan, uw interesses, voorkeuren, feedback en enquêteantwoorden.
  • Gebruiksgegevens: informatie over hoe u onze website, producten en diensten gebruikt.
  • Marketing- en communicatiegegevens: uw voorkeuren voor het ontvangen van marketing van ons en onze derden en uw communicatievoorkeuren.

5. Hoe wij uw persoonsgegevens verzamelen

Wij gebruiken verschillende methoden om gegevens van en over u te verzamelen, waaronder via:

  • Directe interacties: U kunt ons uw identiteits-, contact- en financiële gegevens verstrekken door formulieren in te vullen of door met ons te corresponderen via post, telefoon, e-mail of anderszins.
  • Geautomatiseerde technologieën of interacties: Terwijl u met onze website interageert, kunnen wij automatisch technische gegevens verzamelen over uw apparatuur, browseactiviteiten en -patronen. Wij verzamelen deze persoonsgegevens door gebruik te maken van cookies en andere soortgelijke technologieën.

6. Hoe wij uw persoonsgegevens gebruiken

Wij zullen uw persoonsgegevens alleen gebruiken wanneer de wet ons dat toestaat. Meestal zullen wij uw persoonsgegevens gebruiken in de volgende omstandigheden:

  • Wanneer wij uw uitdrukkelijke toestemming hebben.
  • Wanneer wij de overeenkomst moeten uitvoeren die wij met u aangaan of zijn aangegaan.
  • Wanneer het noodzakelijk is voor onze gerechtvaardigde belangen (of die van een derde) en uw belangen en fundamentele rechten deze belangen niet overstijgen.
  • Wanneer wij moeten voldoen aan een wettelijke of regelgevende verplichting.

Doeleinden waarvoor wij uw persoonsgegevens zullen gebruiken:

  • Om u te registreren als nieuwe gebruiker.
  • Om onze diensten aan u te leveren.
  • Om onze website te beheren en te beschermen.
  • Om relevante website-inhoud en advertenties aan u te leveren en de effectiviteit van onze advertenties te meten of te begrijpen.
  • Om gegevensanalyse te gebruiken om onze website, producten/diensten, marketing, klantrelaties en ervaringen te verbeteren.

7. Gegevensbewaring

Wij bewaren uw persoonsgegevens slechts zolang als nodig is om te voldoen aan de doeleinden waarvoor wij deze hebben verzameld, inclusief voor het voldoen aan wettelijke, boekhoudkundige of rapportagevereisten.

8. Uw rechten met betrekking tot uw persoonsgegevens

Onder bepaalde omstandigheden heeft u rechten onder de gegevensbeschermingswetgeving met betrekking tot uw persoonsgegevens, waaronder het recht om:

  • Toegang te vragen tot uw persoonsgegevens.
  • Correctie te vragen van uw persoonsgegevens.
  • Verwijdering te vragen van uw persoonsgegevens.
  • Bezwaar te maken tegen verwerking van uw persoonsgegevens.
  • Beperking te vragen van de verwerking van uw persoonsgegevens.
  • Overdracht te vragen van uw persoonsgegevens.
  • Uw toestemming in te trekken.

Als u een van deze rechten wilt uitoefenen, neem dan contact met ons op via de bovenvermelde contactgegevens.

9. Gegevensbeveiliging

Wij hebben passende beveiligingsmaatregelen ingevoerd om te voorkomen dat uw persoonsgegevens per ongeluk verloren gaan, worden gebruikt of geraadpleegd op een ongeautoriseerde manier, worden gewijzigd of openbaar worden gemaakt. Daarnaast beperken wij de toegang tot uw persoonsgegevens tot die werknemers, agenten, aannemers en andere derden die een zakelijke noodzaak hebben om deze te kennen.

10. Datalekken

Bij een datalek zullen wij, indien vereist volgens de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), het lek melden bij de Autoriteit Persoonsgegevens. Als het datalek waarschijnlijk een hoog risico inhoudt voor uw rechten en vrijheden, zullen wij u hierover ook informeren.

11. Wijzigingen in dit privacybeleid

Wij kunnen dit privacybeleid van tijd tot tijd bijwerken. Wijzigingen worden op deze pagina gepubliceerd en, wanneer de wijzigingen aanzienlijk zijn, zullen wij u voorzien van een meer prominente kennisgeving.

12. Klachten

Als u ontevreden bent over de manier waarop wij uw persoonsgegevens verwerken, heeft u het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens (AP), de Nederlandse toezichthouder voor gegevensbescherming: www.autoriteitpersoonsgegevens.nl.

Wij zouden het echter op prijs stellen als u eerst contact met ons opneemt, zodat wij kunnen proberen uw zorgen op te lossen.